De eerste keer

23 maart 2018 - Montgenèvre, Frankrijk

20180322_175506 copyVoor alles bestaat een eerste keer. Zeker voor Naomi afgelopen donderdag. Daar stond ze hoor in het gele hesje op de ijsbaan. Dat hesje is bedoeld voor degene die zijn of haar kuur oefent. Dat is steeds maar één persoon en de rest moet uitwijken. Nog nooit mocht zij dat hesje dragen, want ze had geen eigen kuur. Tot afgelopen donderdag…

Op 8 april mag ze meedoen aan de Fun Cup in Gap, een plaats voorbij Briançon. De naam zegt het al, dit is geen echte wedstrijd, maar eentje om jonge kinderen er bekend mee te maken. De trainster had mij gevraagd om samen met Naomi muziek uit te zoeken. Die mocht ook Nederlandstalig zijn, dus het werd Kinderen voor Kinderen met het liedje ‘Hier word ik gelukkig van’. Vervolgens heeft de trainster daarop een kuur voor Naomi gemaakt, passend bij haar niveau.

Ik was al bang voor het moment dat zij voor het eerst op muziek haar eigen dans zou schaatsen. En inderdaad, die brok in mijn keel kwam. Zo ontroerend mooi. Ook al ging nog niet alles vlekkeloos. Helaas is het filmpje op mijn telefoon te zwaar om via de wifi-verbindingen hier over te zetten op mijn computer. De volgende keer los ik dit anders op, dus die beelden volgen zeker op deze blog.

We hadden eigenlijk besloten om tijdens de Franse vakantie van eind april naar huis te gaan, dus voor het schaatsgala van Naomi’s club op 2 mei. Toen ik dit aan de trainster meldde, was ze erg teleurgesteld. Ze was zeer te spreken over Naomi, haar progressie en hoe ze in het meidengroepje past. Jeetje, nog een brok in mijn keel…

Om een lang verhaal kort te maken, Naomi gaat nu toch meedoen aan haar eerste schaatsgala. Dat gaat gepaard met een stage van anderhalve week om de hele show voor te bereiden. Ze is helemaal overgelukkig. Ik moest even slikken, want ik zag me al in de tuin werken en door de duinen en over het strand struinen. Maar deze bijzondere kans wil ik haar niet ontnemen. Voor Dylan bedenken we een alternatief programma. Dat komt vast goed.

Tot slot nog een laatste ‘eerste keer’ en wel een heel zoete. Naomi haalde ineens een rood hart uit haar schooltas. Dat had ze van Ludovico gekregen, die helemaal gek op haar is. Het bleek een regelrechte liefdesverklaring met de vraag of Naomi zijn ‘chérie’ wilde zijn. Tja sorry, maar daar kwam alweer die brok;-)

Komend weekend staat helemaal in het teken van skiën. Morgen gaan ze de hele dag met de ski club naar Italië en zondag volgt de finale van de King Jouet ESF Trophee. Afgelopen zondag werd Naomi op een heuse slalom eerste meisje uit 2012 en Dylan tweede jongen. Ben benieuwd wat deze afsluitende wedstrijd in Montgenèvre zal brengen. Aan de fans zal het niet liggen. Marjolein en ik verheugen ons erop. Pappa komt morgen ook aan, met in zijn kielzog Ellen, Maarten, Juliëtte en haar moeder, Olaf en Hanke. Dat wordt gezellig!

Fijn weekend!

1. Ellen:
    24 maart 2018
    Tjongejonge, wat een festiviteit wordt er voor me georganiseerd! 😉 tot vanmiddag!
  2. Annemarie:
    24 maart 2018
    Leuk verhaal weer. Nog een fijne tijd.
  3. Diana:
    24 maart 2018
    Dank je Annemarie, dat gaat zeker lukken hier;-) En welkom Ellen, gezellig dat je er bent.