Na sneeuw komt…

26 januari 2018

20180122_163130Juist, heel veel regen. Maandagmorgen werden we op weg naar school verrast door jawel REGEN. Binnen mum van tijd waren de straten weer zwart en vroor de natte sneeuw ’s nachts op tot harde hopen. Om maar niet te spreken van de weg, die spekglad werd. Oh en het ergste was nog dat de hondenbaasjes flink door de mand vielen. Overal lag hondenpoep, ook recht voor onze deur.

Kennelijk hebben ze hier nog nooit van ‘poep opruimen’ gehoord. Grrr wat smerig en gemakzuchtig. Maarrrr na regen komt doorgaans zonneschijn. Gelukkig kregen we die ook, zelfs met voorjaarstemperaturen erbij. Echt bizar voor januari. Inmiddels heeft het vandaag weer gesneeuwd, dus hebben we een vers laagje witte poeder.

Precies op tijd, want morgen hebben Dylan en Naomi hun allereerste skiwedstrijden. Ze doen vanuit de ski club mee met de Trophée ESF. Dit is een serie wedstrijden voor jeugd vanaf geboortejaar 2012. De evenementen worden in de regio gehouden en de uiteindelijke finale vindt eind maart hier in Montgenèvre plaats. Morgen gaan ze dus voor het eerst met het busje van de ski club op pad naar Pelvoux. Het is net een schoolreisje;-) Stiekem ben ik best een beetje jaloers op ze, wat een leuke ervaring.

Fijn weekend!

1. Ellen:
    26 januari 2018
    Veel plezier voor de kleintjes. En mamma mag niet mee?