Eindelijk schaatsen en einde vakantie

7 januari 2018 - Montgenèvre, Frankrijk

20180106_111527Vandaag is de familie vertrokken. Normaliter zouden we nu ook weer thuis geweest zijn, maar we mogen nog even blijven. De schooltassen voor morgen staan klaar, de papierkraam is ingevuld en ik heb de kinderen online opgeven voor de naschoolse activiteiten op dinsdag. Die zijn gratis en niet verplicht, maar bij de Mairie (gemeentehuis) begreep ik dat het wel de bedoeling is dat Dylan en Naomi meedoen. Goed voor de groepsvorming en bovendien leuk.

Ik wacht nog maar even met ze op te geven voor de kantine, want de Franse lunch is een warme maaltijd van meerdere gangen. Laat ze eerst maar aan de rest wennen. Naomi telde het afgelopen weekend de dagen af, terwijl Dylan alleen wilde weten wat hij kan bouwen. Verder wil hij niet naar school… Ik ben heel benieuwd hoe het morgen op hun eerste schooldag in Montgenevre zal gaan.

Het is me in ieder geval gelukt om Naomi weer ijs onder de ijzers te geven. Dat viel niet mee. Aangezien mijn auto helemaal was ingesneeuwd, zijn we afgelopen vrijdag met Thierry’s bus (die stond binnen) naar de schaatsbaan in Briancon gereden. Daar bleek de baan voor het publiek gesloten te zijn, vanwege een ijshockey toernooi. Dat werd dus weer niet schaatsen, maar Naomi heeft wel de schaatshal kunnen zien. De volgende ochtend zijn we maar naar de buitenbaan van Montgenevre gegaan. Door de regen eerder deze week, was de kwaliteit van het ijs slecht. Het oppervlak was flink geribbeld, dus het was lastig schaatsen. Vooral voor mij en Dylan, die bovendien een beetje ziek was die dag. Naomi daarentegen kon er geen genoeg van krijgen en was zichtbaar gelukkig op het ijs.

Morgen zou haar eerste training moeten zijn, maar er wordt wederom veel sneeuw verwacht. Ik ga ervan uit dat we niet de weg op kunnen, maar we zullen zien.

Al die sneeuw levert overigens ook speelplezier op. Op weg naar de ski club ontdekten de kinderen een glijbaan met tunneltje, door de buurkinderen gemaakt. Dikke pret natuurlijk. Hopelijk spelen ze morgen ook zo blij met hun nieuwe klasgenootjes.

Bonsoir

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Annemarie:
    7 januari 2018
    Tot op heden geen dag hetzelfde. Succes morgen op de eerste schooldag.