Aan de kinderen en juffen van de klas

9 januari 2018

20180109_084607Dank jullie wel voor jullie lieve en leuke bericht. We waren heel blij om van jullie te horen, want we missen jullie stiekem best wel. Maar we hebben het hier ook erg naar ons zin. We vinden onze Franse school heel leuk. Natuurlijk is het wennen. Zo moeten we ’s ochtends zoveel kleren aan om door de sneeuw en over de gladde weg naar school te lopen.

We hebben ook geen snack pauze, maar wel elke ochtend gymles. De eerste twee dagen hebben we gedanst. Ik (Naomi) heb 2 vriendinnetjes gemaakt en ik (Dylan) heb 2 vriendjes gemaakt.

Het heeft zo hard gesneeuwd dat onze school achter enorme sneeuwbergen is verstopt. Vandaag stond een man de hele dag sneeuw te ruimen, zodat we een beetje rond kunnen lopen. Hij heeft zelfs speciaal voor pappa een doorgang gemaakt, zodat hij ons met de quad (een motor op 4 wielen) kan brengen of ophalen als het nodig is. Hij kan met zijn rolstoel moeilijk door de sneeuw rijden, dus daarvoor gebruikt hij de quad. Vanmorgen kwam pappa alleen dankzij een toevallige voorbijganger de garage uit. Die had hem geholpen om een doorgang door de sneeuwmuur te scheppen.

Morgenmiddag gaan we met pappa en mamma skiën, maar alleen op de piste. Het lawinegevaar is namelijk enorm groot. We hoorden de hele dag ‘boem, boem’ van dynamietknallen om lawines te veroorzaken. Dat doen ze om te voorkomen dat de sneeuw naar beneden rolt als mensen daar skiën. Dat zou heel gevaarlijk zijn, dus veroorzaken ze zelf een lawine om precies te weten wanneer en waar die komt. Ze sluiten uiteraard wel eerst het gebied af, zodat niemand in de buurt is.

We wensen jullie een gelukkig, gezond en leuk Nieuwjaar. Veel plezier op school en mamma zal hier af en toe foto’s en verhaaltjes plaatsen. Wij vinden het ook heel leuk om van jullie te horen.

Dikke knuffel van ons,

Dylan en Naomi