Maart roert zijn staart…

18 maart 2018 - Montgenèvre, Frankrijk

20180317_140847 copyDe lente doet hard haar best om Montgenèvre te veroveren, maar Koning Winter wil nog niet echt plaats maken. Het was een week van de ene dag volop zonneschijn bij een aangename temperatuur, en de andere dag hevige sneeuwbuien. Maart roert duidelijk zijn staart…

Het was letterlijk zo dat het op maandag sneeuwde, op dinsdag en woensdag de zon scheen, op donderdag heel veel sneeuw viel, op vrijdag de zon terugkeerde en het op zaterdag opnieuw begon te sneeuwen. Echt te bizar voor woorden. De sneeuwschuivers draaiden overuren en de sneeuw werd met vrachtwagens vol afgevoerd. Er lijkt geen einde aan deze winter te komen.

Maar mij hoor je niet klagen, want het skiën was fantastisch. Vooral met de voor de gelegenheid gehuurde, brede ski’s in de poeder. De kinderen vermaakten zich eveneens. Op woensdagmiddag kwam voor het eerst een schoolvriendje bij ons lunchen en spelen. Zijn ouders en ik hadden besloten dat het te mooi weer was om niet te gaan skiën, dus hebben we de kinderen overgehaald om toch nog even te gaan. Dat pakte goed uit, want zijn pappa wist de leukste plekjes naast de piste te vinden. Tot groot plezier van de kleine snelheidsduivels. Ik had het wat minder naar mijn zin in de korstige voorjaarssneeuw op het bospad, hobbel de bobbel;-)

Op donderdag besloot ik dat het veiliger was om niet naar Naomi’s schaatstraining in Briançon te gaan. Deze warmere sneeuw glijdt namelijk veel meer, waardoor ik in het dorp moeite heb om te rijden. Vorige week zondag heb ik daarom al de auto beneden in het dorp moeten laten staan. Ondanks dat ik vier winterbanden heb. Maar Dylan en Naomi vonden het helemaal niet erg om thuis te blijven. Zij hadden de grootste lol in de vers gevallen sneeuw.

Doordat het voorjaar wel degelijk in de lucht hangt, wordt de sneeuw warmer en dus natter. Dat resulteert steeds vaker in natte voeten (mijn laarzen bleken niet meer waterdicht) en doorweekte kleren als de kinderen buiten spelen. Ik heb dus de nodige maatregelen getroffen, zoals een nieuwe regenbroek voor Naomi en droge laarzen voor mij. Laat die voorjaarszon nu maar echt komen!

Fijne zondag!

Ps. Ik weet niet waarom, maar de fotocollage bij dit verhaal wordt slechts gedeeltelijk getoond. Klik hier voor de rest.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Hanneke besseling:
    19 maart 2018
    Lieve dochter,

Wat weer een prachtig geschreven verhaal over een heel bijzondere periode in jullie leven!